"Zadavatel ke smlouvě z ledna 2008 uzavřel v březnu téhož roku dodatek, jímž byl do harmonogramu výstavby navíc zahrnut zkušební provoz čistíren odpadních vod, což prodloužilo celou zakázku o dalších 50 týdnů," uvedl Švanda. Podle ÚOHS šlo o podstatnou změnu smlouvy, která nebyla v souladu se zadávacími podmínkami, upozornila dnes Česká televize. "Nadto doba plnění zakázky byla jedním z dílčích hodnotících kritérií. V takovém případě by nabídka vybraného uchazeče nebyla zvolena jako nejvýhodnější," doplnil Švanda. Postup byl tedy netransparentní. Vyjádření dotčené firmy se zatím ČTK nepodařilo získat.
V zadávací dokumentaci se také uvádělo, že bude-li hodnoticí komise považovat některou z hodnot uvedených v dílčích hodnotících kritériích mimo ceny za zjevně nepřiměřenou, ohodnotí ji nulou bodů. "Pokud si zadavatel tento způsob hodnocení stanovil, měla by hodnoticí komise ve zprávě uvést, zda shledala v nabídkách uchazečů všechny hodnoty dílčích kritérií za přiměřené. Tato informace však schází a není tak jasné, zda se komise posouzením přiměřenosti hodnot vůbec zabývala," uvedl Švanda.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
