Obě firmy, které jsou už nyní předními výrobci cementu na světě, informovaly o vzájemném jednání o megafúzi v pátek. Transakcí vznikne firma s tržní hodnotou kolem 55 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Jde o největší fúzi v sektoru výroby cementu na světě.
Vedení obou firem se dohodla, že Holcim podá nabídku na převzetí akcií o něco menší společnosti Lafarge v poměru jedna ku jedné. Ze spojení by měly vzejít synergické efekty vyčíslené na více než 1,4 miliardy eur ročně.
Generálním ředitelem spojené společnosti se stane nynější šéf Lafarge Bruno Lafont. Funkci předsedy správní rady převezme Wolfgang Reitzle, jehož Holcim v únoru navrhl nadcházející valné hromadě jmenovat do funkce svého předsedy.
Firmy předpokládají, že transakci završí do prvního pololetí příštího roku. Počítají s tím, že v zájmu získání souhlasu antimonopolních úřadů se spojením budou muset odprodat aktivity, které se na jejich úhrnném provozním zisku podílejí 10-15 procenty.
Fúze umožní oběma společnostem srazit náklady, omezit přebytečné výrobní kapacity a snížit zadluženost. Spojená skupina se bude moci lépe vypořádat s prudce rostoucími cenami energie a propadem poptávky od ekonomické krize roku 2008.
Lafarge zaměstnává v 64 zemích světa kolem 65.000 lidí. V České republice vlastní společnost cementárnu v Čížkovicích na Litoměřicku.
Holcim má v 70 zemích světa kolem 71.000 zaměstnanců. V Česku má cementárnu v Prachovicích na Chrudimsku a patří mezi přední české producenty cementu, kameniva, betonu a dalších stavebnin. Loni se ale Holcim dohodl na převodu většiny svých českých závodů do rukou mexické společnosti Cemex v rámci širší dohody, podle níž Holcim od mexického konkurenta získá jeho německé provozy.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
