"Vstup do eurozóny bude ze strategického pohledu další kotvou, která udrží Polsko ve skupině nejdůležitějších západních zemí a zvýší naši bezpečnost," sdělil Tusk v rozhovoru pro internetový server polityka.pl, ze kterého citovala agentura Reuters. Je to podle ní poprvé, kdy polský premiér o strategickém záměru přistoupit k euru hovořil v kontextu bezpečnosti.
Podle jiných polských činitelů, včetně guvernéra polské centrální banky Marka Belky, by Varšava měla uvažovat o rychlejším přijetí eura z geopolitických a bezpečnostních důvodů v návaznosti na případný vojenský konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou. Podle Tuska jsou ale na polské cestě k euru nadále vážné překážky.
"Nemějme iluze. (Finanční) krize urychlila hlubokou integraci eurozóny. Polsko se k ní v příštích několika letech nepřipojí jak z politických, tak z ekonomických důvodů," sdělil také premiér.
Polsko je od roku 2004 členem Evropské unie. Před vstupem do eurozóny musí změnit ústavu, podle níž může nyní měnu používanou v zemi vydávat pouze polská centrální banka. Provedení nutných změn v ústavě ale podle Tuska nemá dostatečnou podporu.
Se zavedením jednotné evropské měny v nejbližší době nepočítá ani Česká republika. Podle únorového vyjádření ministra financí Andreje Babiše není zavedení eura v Česku cílem současné vládní koalice. Miloš Zeman se domnívá, že Česko by mohlo přijmout euro nejdříve za dva roky, za realistický ale český prezident považuje horizont pěti let.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
