Celkem pojišťovny loni vybraly na povinném ručení 19,4 miliardy Kč, což je meziroční pokles o jedno procento. K poklesu došlo i přesto, že v roce 2013 pojišťovny pojistily o 116.000 vozidel více než v předchozím roce. Důvodem je podle Síkory mimo jiné růst nákladů na škody. Tyto faktory dostaly trh v posledních třech letech pod hranici rentability, dodal.
Pojišťovny koncem minulého roku uvedly, že zdraží letos kvůli legislativním změnám povinné ručení v průměru o více než deset procent. Na cenu povinného ručení má podle nich vliv vedle paušální náhrady zásahu hasičů i nárůst náhrad za zdravotní škody a odvod do Fondu zábrany škod.
Právní změny platné od ledna 2014 zvýšily náklady pojišťoven v povinném ručení o zhruba tři miliardy Kč, tedy o pětinu. Nařízení vlády s účinností od září 2013 stanovilo pojišťovnám platit paušální náhradu 5600 Kč za každou hodinu zásahu hasičů. Vedle toho od ledna vznikla povinnost odvádět nejméně tři procenta z přijatého povinného ručení do Fondu zábrany škod. Ceny pojistek výrazně ovlivnila i novela občanského zákoníku.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
