"Navrhujeme, aby ten proces byl v co nejkratším termínu," řekl ČTK ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) s tím, že s urychleným přijetím změn by se ještě dalo předejít celé řadě vyvlastňovacích řízení. Pokud by totiž tyto procesy byly zahájeny, může se získávání pozemků pro důležité dopravní stavby protáhnout.
Navýšením výkupních cen pro majitele pozemků podle Prachaře náklady státu na výstavbu nikterak dramaticky nevzrostou. Podíl ceny pozemku se pohybuje mezi 1,3 až 1,7 procenta celé stavby. Pokud se cena osmi korun za čtvereční metr u zemědělské půdy zvýší na 50 korun za metr, nejde pro investora podle Prachaře o nepřekonatelný problém. Snižováním výkupních cen stát v minulosti hlídal halíře, zatím co mu jinde unikaly miliardy, dodal šéf dopravního resortu.
Zákon umožňující vyvlastňování pozemků ve veřejném zájmu prosadil v roce 2012 Nečasův kabinet za působení exministra dopravy Pavla Dobeše (LIDEM). Právě od možnosti vyvlastnit majitele pozemků, kteří dlouhodobě odmítali nabídky na odprodej a vyplatit jim cenu odpovídající hodnotě půdy před změnou územního rozhodnutí, považovalo tehdejší vedení resortu za výrazné usnadnění přípravy infrastrukturních staveb. Návrat k původní praxi nicméně prosazoval už Dobešův nástupce Zbyněk Stanjura (ODS).



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
