"Rozhodnutí NSS znamená, že bude nutné část této trasy znovu projednat v rámci zásad územního rozvoje (ZUR) Středočeského kraje," řekl ČTK mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
S termínem stavby severní části obchvatu Prahy se podle něj nepočítá dříve jak v roce 2020. V termínech tak zatím k posunu kvůli rozhodnutí NSS nedochází, uvedl.
Neřold doplnil, že rozsudek se netýká části stavby 511, tedy propojení mezi dálnicemi D1 a D11. Příprava této stavby tedy bude moci pokračovat, jakmile budou přijaty zásady územního rozvoje (ZUR) hlavního města Prahy. "Půjde-li vše dobře, začít stavět by se mohlo v letech 2016 až 2017," dodal mluvčí.
Krajský soud v Praze zrušil zásady územního rozvoje Středočeského kraje loni v srpnu. Hejtmanství podle soudu v územně plánovací dokumentaci dostatečně nevyhodnotilo takzvané kumulativní a synergické vlivy, tedy dopad na životní prostředí a veřejné zdraví. Podle kraje se ale tyto vlivy mají vyhodnocovat jen v případě, že je navrhováno více variant řešení. Koridor silničního okruhu kolem Prahy je podle hejtmanství v dané trase už dlouhodobě ustálen.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
