U České republiky uvádí Eurostat deficit 1,5 procenta a zadlužení 46 procent HDP. Český statistický úřad na počátku měsíce uváděl deficit veřejných financí na úrovni 1,44 procenta. ČR tak loni poprvé od roku 2008 splnila evropské kritérium deficitu veřejných financí pro přijetí eura. Také letos vláda počítá s deficitem pod požadovanými třemi procenty HDP.
V loňském roce z unijních zemí jen Lucembursko zaznamenalo přebytek veřejných financí, i když jen na úrovni jedné desetiny procenta HDP. Německo hospodařilo v podstatě vyrovnaně a nejmenší deficity byly zaznamenány v Estonsku (0,2 procenta), Dánsku (0,8), Lotyšsku (1,0) a Švédsku (1,1 procenta).
Deset zemí překročilo tříprocentní hranici. Jednalo se nejen o Slovinsko (14,7 procenta), Řecko (12,7), Irsko (7,2) a Španělsko (7,1 procenta), jejichž problémy jsou dlouhodobě známé, ale také o Británii (5,8), Kypr (5,4), Chorvatsko a Portugalsko (po 4,9 procenta), Francii a Polsko (po 4,3 procenta).
Nejmenší zadlužení v poměru k HDP na konci loňského roku vykázalo Estonsko (10 procent), Bulharsko (18,9), Lucembursko (23,1), Lotyšsko (38,1), Rumunsko (38,4), Litva (39,4) a Švédsko (40,6 procenta).
Naopak nejzadluženějšími evropskými zeměmi jsou Řecko, kde dluh představuje 175,1 procenta HDP, Itálie (132,6), Portugalsko (129), Irsko (123,7), Kypr (111,7) a Belgie (101,5 procenta).
V loňském roce odpovídaly vládní výdaje v eurozóně 49,8 procentům jejího HDP a výdaje 46,8 procentům. V celé evropské osmadvacítce to bylo 49,1 procenta a 45,7 procenta. Mezi roky 2012 a 2013 v zemích platících eurem i v celé unii poměr vládních výdajů k HDP poklesl a poměr vládních příjmů k HDP se zvýšil.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
