"Komise má obavy, že tato transakce by mohla omezit konkurenci v určitých oblastech Španělska, kde se aktivity obou společností překrývají," uvedla komise podle agentury Reuters. Na rozhodnutí má komise do 5. září.
Transakci, v níž Cemex převezme jednu cementárnu, čtyři pískovny a 17 betonáren Holcimu v České republice, v březnu schválil český Úřad pro ochranu hospodářské soutěž (ÚOHS).
V rámci celoevropské transakce švýcarská společnost převezme od mexické firmy provozy v Německu, ve Francii a v Beneluxu. Ve Španělsku spojí obě společnosti své provozy ve všech segmentech - cementu, kamenivu a betonu - do firmy řízené Cemexem, v níž bude mít Holcim menšinový podíl.
Skupina Holcim je jedním z předních světových dodavatelů cementu a kameniva a podle tržní kapitalizace největším producentem cementu na světě. Působí ve více než 70 zemích. Na počátku tohoto měsíce oznámila záměr spojit se se svým největším konkurentem, francouzskou Lafarge. Plán, z něhož by měla vzejít globální jednička na trhu cementu, ale zřejmě narazí od odpor antimonopolních úřadů v řadě zemí světa, a firmy tak budou muset některé aktivity odprodat.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
