Tržby se za rok do konce března zvýšily o 16 procent na 25,69 bilionu jenů. Provozní zisk stoupl o 73,5 procenta na rekordních 2,29 miliardy jenů.
Kurz dolaru vůči jenu od listopadu 2012 stoupl o téměř 30 procent. To výrazně podpořilo hospodaření automobilky. Slabší jen totiž zlevňuje japonské zboží v zahraničí a zvyšuje zisk firmy při přepočtu na domácí měnu.
V samotném čtvrtém čtvrtletí však zisk automobilky klesl na 297 miliard jenů z 313,9 miliardy jenů. Důvodem byly vyšší výdaje za výzkum a vývoj, které překonaly i vyšší prodej aut a pozitivní vliv slabšího jenu. Tržby ve čtvrtletí stouply o 12,5 procenta na 6,57 bilionu jenů, uvedla agentura AP.
Za celý letošní fiskální rok očekává Toyota kvůli vývoji směnných kurzů pokles čistého zisku o 2,4 procenta na 1,78 bilionu jenů. Analytici dotazovaní agenturou Reuters naopak očekávají růst zisku za rok do konce března 2015 v průměru na 2,03 bilionu jenů. Prodej aut má zůstat téměř beze změny. Toyota očekává prodej 9,1 milionu vozů, loni prodala 9,116 milionu vozů.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
