"Pokud bychom dnes někdejší usnesení neupravili, nebylo by možné v Brně sklad Amazonu stavět," potvrdil dnes na vládní tiskové konferenci premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Firma kvůli problémům, které v Brně s plánovanou stavbou měla, hledá i jiná místa ve střední Evropě vhodná pro stavbu skladu. Brno ale ještě zcela nezavrhla.
Podle Onderky je dnešní rozhodnutí třetím krokem ze čtyř. První udělali brněnští zastupitelé, když loni v prosinci podpořili příchod Amazonu a smluvně se zavázali k součinnosti při uskutečňování investice. Druhý učinili až letos v dubnu, když schválili smlouvy s developerem CTP Invest na prodej pozemků a smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic o stavbě dálničního sjezdu přímo do průmyslové zóny. Čtvrtý krok může udělat zastupitelstvo příští týden v úterý, pokud schválí aktualizaci územního plánu.
Jak hlasování dopadne, nechce Onderka (ČSSD) po předchozích peripetiích odhadovat. "Věřím však, že to dopadne dobře a změnu schválíme," řekl. Jasné stanovisko Amazonu však do té nejspíš Onderka doby nezíská. "Řekli, že mají další lokality ve střední Evropě, které si budou porovnávat. Pokud však aktualizaci schválíme, bude Brno pro Amazon nejvýhodnější. Věřím, že manažeři Amazonu přemýšlejí jako byznysmeni a tuto výhodu dobře vnímali," uvedl Onderka.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
