"Pokud půjde vše, jak má, definitivně jasno by mohlo být na přelomu května a června," uvedl Bubeníček. Na středu je svoláno mimořádné zasedání krajského zastupitelstva, jehož hlavním bodem programu je právě projednání příchodu nového investora do žatecké zóny. Zastupitelé už loni v listopadu schválili slevu na případný prodej pozemku pro velkého investora. V pátek 16. května pak plánuje navštívit zónu Triangle premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
"Zastupitelé budou rozhodovat o případném prodeji pozemku v průmyslové zóně jedné společnosti, jejíž jméno však zatím nebudeme zveřejňovat," řekla dnes ČTK krajská mluvčí Magdalena Hanáčková. Podobné hlasy znějí i z Czechinvestu. "Jméno firmy nemohu v této chvíli potvrdit ani vyvrátit," sdělila mluvčí Petra Menclová.
O možné korejské investici se hovoří již delší dobu. Vedle severu Čech však byly ve hře ještě severní Morava a okolní státy. Do užšího výběru se dostaly Polsko a právě zóna Triangle. Tu si také společnost dodávající pneumatiky i pro automobilky Hyundai a Kia, které mají výrobní závody v Česku a na Slovensku, podle všeho nakonec vybrala. Pneumatiky Nexen používá i Škoda na svých modelech Octavia a Rapid.
V úterý bude v zóně Triangle, která je jednou z pěti volných strategických průmyslových oblastí v České republice, slavnostně otevřen závod výrobce kalených drátů pro automobilové pružiny Neturen Czech. Firma se tak vedle provozů Hitachi, Gestamp Louny, Johnson Controls, zpracovatele pryže Hargo nebo výrobce turbín Solar Turbines stane osmou společností působící v této lokalitě. Na konci roku 2012 naopak odešla firma Panasonic. Dosud největší společnost v zóně zaměstnávala na 600 lidí.
Z celkové plochy 364 ha je v Triangle stále k dispozici 200 ha pozemků. Průmyslová zóna na místě bývalého vojenského letiště mezi Mostem a Žatcem už stála Ústecký kraj více než 2,2 miliardy korun. Téměř 1,7 miliardy byla státní dotace, zbytek zaplatil kraj ze svých prostředků.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
