Pracovní místa přímo v provozu Nexenu by měla snížit míru nezaměstnanosti o 0,16 procentního bodu. "V blízkých okresech jako Louny, Most, Chomutov, případně Litoměřice by to mohlo být až o půl procentního bodu, protože předpokládáme, že firma bude zaměstnávat především lidi z regionu, kteří jsou v naší evidenci," uvedl Tuček.
Příchod velkého investora přináší i vznik nových pracovních příležitostí ve firmách, které na jeho působení participují. "Věřím, že korejská společnost bude využívat služeb menších a středních podnikatelů z okolí, jejichž činnost se tak bude rozvíjet," řekl Tuček. Nezaměstnanost by tak mohla klesnout o další desetinu procentního bodu.
Ústecký kraj o získání společnosti, která vytvoří významný počet nových pracovních míst, do průmyslové zóny Triangle dlouho usiloval. "Je to jedna z mála možností, jak můžeme přispět k rozvoji zaměstnanosti v regionu. Příchod Nexenu naplňuje naši dlouhodobou snahu přivést do Trianglu opravdu velkého investora," řekla ČTK krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.
Prodej pozemků Nexenu schválilo ve středu na svém mimořádném zasedání krajské zastupitelstvo. Korejská společnost získá metr čtvereční za jedno euro (přibližně 27,50 koruny). Má zájem o 70 hektarů, v první fázi už letos od Ústeckého kraje odkoupí 60 hektarů.
Krajské zastupitelstvo bude smlouvu v konečném znění schvalovat na svém dalším zasedání 28. května. Potom půjde materiál do vlády, která by se jím měla zabývat 4. června. Pak už by mohly začít přípravné práce na stavbě továrny. S územním rozhodnutím ani následným stavebním povolením by podle Hanáčkové neměly být žádné problémy. "Území je určeno přesně pro takovýto typ staveb," uvedla mluvčí.
Vyrábět pneumatiky, kterými zásobuje závody korejských automobilek Hyundai a Kia v Česku a na Slovensku, ale i boleslavskou Škodu, by Nexen na Žatecku mohl začít zhruba za dva roky.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
