Vládní úřady automobilku rovněž podrobí bezprecedentně zpřísněnému dozoru nad bezpečností vozů a kontrole plnění slibů oprav. Ministerstvo k těmto rozhodnutím dospělo v rámci vyšetřování aféry, která znepokojila veřejnost, pobouřila politiky a nové vedení automobilky přiměla k razantním změnám systému kontroly a oprav závad.
GM kvůli závadě na spínači zapalování svolala v minulých měsících do servisů celkem 2,6 milionu menších vozů. Automobilku kvůli tomu vyšetřují americké federální úřady i výbory tamního Kongresu. Terčem kritiky se ale stal i Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) za to, že netlačil automobilku k rychlejší nápravě vadného zapalování, ačkoli dostal na tento problém za posledních deset let stovky stížností.
Automobilka ve čtvrtek svolala do servisů po celém světě kvůli různým závadám další skoro tři miliony vozidel. Nejnovější pětice svolávacích akcí souvisí s možnými problémy u hydraulických brzd a s případnými závadami u zadních nebo předních světel, případně u stěračů. Společnost uvedla, že nejnovější kroky jsou výsledkem jejího zvýšeného důrazu na bezpečnost po skandálu kolem opožděné svolávací akce.
Čistý zisk automobilky v prvním čtvrtletí kvůli nákladům souvisejícím se svoláváním vozů k opravám klesl na zhruba 108 milionů dolarů (2,2 miliardy Kč) z 873 milionů USD před rokem. Loni firma vydělala 3,8 miliardy dolarů, což je více než stonásobek udělené pokuty.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
