Stavbu nového úseku metra provázejí problémy. Ministerstvo dopravy loni krátilo strop pro čerpání evropských dotací. Dopravní podnik, který je stoprocentně vlastněn Prahou, vypořádává problematické faktury za vícepráce, které při stavbě vznikly. Interní audit navíc upozornil na řadu nesrovnalostí, které stavbu provázely. Odhalil mimo jiné některá pochybení v řízení projektu. Podle vedení dopravního podniku ale neprokázal vznik škody.
EIB si kvůli tomu na konci loňského roku vyžádala některé podklady k výstavbě, mimo jiné i výsledky interního auditu. Na základě nich se teprve bude rozhodovat, zda peníze uvolní. Podle informací ČTK město materiály odeslalo zhruba před měsícem, banka se s nimi nyní seznamuje.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009. Na stavbu čerpá město evropskou dotaci 7,5 miliardy korun.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
