Britskému koncernu BP tak podle listu Financial Times zbývá už jen poslední možnost, jak se vyhnout dalším miliardovým závazkům, a to obrátit se na americký nejvyšší soud. Havárie se stala v dubnu 2010, kdy po explozi vrtu Macondo začala hořet ropná plošina Deepwater Horizon. Ta se potopila a z vrtu pak tři měsíce unikala ropa.
Pondělní slyšení bylo nejnovějším v řadě soudních stání, které měly zjistit, komu firma po největším úniku ropy v dějinách USA dluží peníze. BP argumentovala tím, že dřívější vyrovnání, na kterém se v roce 2012 dohodla s právníky protistrany, se vykládá nespravedlivě, a požadovala, aby soud případ znovu prošel. Odvolací soud v New Orleans ale požadavek zamítl.
Při explozi na ropné plošině Deepwater Horizon tehdy zahynulo jedenáct lidí a do moře následně uniklo několik milionů barelů ropy. Havárie v oblasti ochromila rybolov a turistický ruch a způsobila vážné ekologické škody.
Verdikt podle médií znamená, že BP už skoro nemá možnosti, jak zabránit tomu, aby se náklady na vyrovnání vyšplhaly vysoko nad 7,8 miliardy dolarů, jak původně plánovala. BP v aktuálním odhadu nákladů na vyrovnání počítá s částkou 9,2 miliardy dolarů. Konečná suma by ale mohla být ještě podstatně vyšší.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
