Společnost NEVS uvedla, že teď nemá dost peněz na uhrazení dluhů. "Příčinou je to, že společnost Qingbo Investment, která je spoluvlastníkem NEVS, neplní svůj závazek, že bude v případě potřeby financovat aktivity NEVS," napsala firma ve své zprávě. "NEVS proto přistupuje k dočasnému a řízenému zastavení produkce, která doposud činila šest vozů denně," dodala firma.
Mluvčí NEVS Mikael Ostlund uvedl, že továrna v Trollhättanu od čtvrtka zastaví výrobu na čtyři týdny. "Qingbo dohodu nezrušila, tvrdí, že ji naplní. Dohodnuté finance jsme však zatím nedostali," dodal. Qingbo loni získala ve společnosti NEVS dvaadvacetiprocentní podíl a objednala si 200 elektromobilů Saab, jejichž výrobu NEVS plánuje.
Automobilku Saab vlastnil do roku 2010 americký koncern General Motors, který ji prodal nizozemské firmě Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Předloni koupila majetek Saabu za nezveřejněnou cenu společnost NEVS.
Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby ale byl téměř nepřetržitě ztrátový.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
