Firma chce podle Kovalčuka prozkoumat náklady a časový harmonogram nutný k výstavbě elektrárny o kapacitě osm gigawattů (GW). Současná největší uhelná elektrárna je na Tchaj-wanu a její kapacita je 5,5 GW. Ruská elektrárna by využívala uhlí z naleziště Jerkoveckaja v Amurské oblasti na ruském Dálném východě.
Oznámení společnosti Inter RAO přichází poté, co Rusko a Čína minulý týden podepsaly třicetiletou dohodu o dodávkách ruského plynu do Číny v hodnotě 400 miliard dolarů (asi osm bilionů Kč). Rusko je předním světovým producentem ropy a plynu a chce rozšířit vývoz energií do zemí mimo Evropu, která je nyní jeho hlavním vývozním trhem.
Inter RAO už elektřinu do Číny prodává. Její dceřiná společnost East Energy Company tam loni zvýšila vývoz o 33 procent na zhruba 3,5 miliardy kilowatthodin.
Kovalčuk podle agentury Reuters řekl, že firma chce na výstavbu elektrárny získat v Číně půjčku. Analytici odhadují, že výstavba bude stát zhruba 12 miliard dolarů (241,2 miliardy Kč). Projektu by se podle Kovalčuka mohla přitom účastnit čínská firma Huaneng, se kterou Inter RAO podepsala minulý týden dohodu o spolupráci.
Čína má pravidelně problémy s dodávkami elektřiny v době špičky. Přispívají k tomu rostoucí ceny uhlí, jeho nepravidelné dodávky a také omezená přenosová kapacita. Kovalčuk upozornil, že Čína chce postavit elektrárnu v zahraničí, aby se tak vyhnula dalšímu znečištění životního prostředí.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
