Immelt v úterním vystoupení v parlamentním výboru sdělil, že jeho skupina předloží v souvislosti se svou nabídkou podrobné závazky ohledně zvyšování pracovních míst ve Francii. Uvedl také, že GE uvažuje o spojení aktiv obou skupin v oboru železniční signalizace, kde by měl Alstom hlavní slovo. Vyšel tak vstříc obavám Paříže z toho, že samotný prodej energetické divize by Alstom výrazně zmenšil a oslabil.
"Nabídka GE je nyní podrobnější, vylepšená a posílená," uvedl činitel prezidentské kanceláře. Dodal ale, že některé věci je nutné ještě dodělat. Zdroj informovaný o jednání agentuře Reuters řekl, že GE nabízí vytvořit ve Francii v průmyslovém sektoru tisícovku nových míst.
Akcie Alstomu po vyjádření Paříže vzrostly o téměř dvě procenta. Nabídku GE vítá vedení francouzské firmy i její akcionáři, kteří poukazují na to, že firma tím získá hotovost ke splácení rostoucích dluhů a na globálním trhu energetických zařízení jí dodá spojení s GE potřebnou velikost a sílu.
GE nabídla za aktivity Alstomu v energetice 12,35 miliardy eur (339 miliard Kč). Francouzská vláda ji ale kritizovala a sháněla lepší nabídky, které by zachovaly pracovní místa a průmyslové aktivity ve Francii. Do hry tak vstoupil německý rival Alstomu Siemens, který navrhuje převzít energetická aktiva Alstomu a za to dát své operace v železniční dopravě. Zástupce Siemensu v úterý ve francouzském parlamentu uvedl, že společnost by chtěla předložit Alstomu oficiální nabídku nejpozději do 16. června, až dokončí prověrku firemních účtů.
Francouzská vláda musela před deseti lety Alstom zachraňovat před bankrotem. Nyní firma potřebuje další pomoc, protože se potýká s vysokými dluhy, silnou konkurencí a slabou poptávkou.
Energetická divize Alstomu vyrábí turbiny pro uhelné, plynové, větrné i jaderné elektrárny a systémy pro přenos elektřiny. Dopravní divize Alstomu je známá hlavně svými rychlovlaky TGV. Alstom, který v celém světě zaměstnává kolem 93.000 lidí, je silně závislý na zakázkách od francouzské elektrárenské společnosti EDF a železniční skupiny SNCF.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
