"Ve hře proto není varianta vstupu PKN Orlen do českých ropovodů a produktovodů," citoval Mládka v tiskové zprávě mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu František Kotrba. PKN Orlen, která je většinovým vlastníkem Unipetrolu kontrolujícího Českou rafinérskou, podle Babišova dřívějšího vyjádření navrhla spojení těchto svých aktivit v ČR se státními podniky Mero a Čepro. Podle Hospodářských novin vložením kontrolních podílů ve firmách Čepro a Mero do holdingu s Českou rafinérskou PKN Orlen nepřímo podmínil další investice do svých českých rafinérií.
Česká vláda v minulých týdnech opakovaně zdůrazňovala zájem na pokračování činnosti rafinérií, uvedl Kotrba. Jejich budoucím vývojem se podle mluvčího bude zabývat pracovní skupina, jejíž vytvoření ministři a zástupci PKN Orlen dohodli na dnešním jednání. "Výsledky výstupů z pracovní skupiny nemají v zadání definovaný konkrétní časový rámec a bude záležet na komplexnosti jednání a zpracovávaných variantách možného budoucího uspořádání v resortu," uvedl Kotrba.
Na dnešním jednání se podle mluvčího probírala také dohoda mezi minoritním akcionářem České rafinérské, italskou společností Eni a skupinou MOL. Maďarský ropný a plynárenský koncern MOL minulý měsíc podepsal dohodu o koupi 32,4 procenta v České rafinérské od Eni. Přednostní právo na podíl má ale Unipetrol.
Česká rafinérská je jediným zpracovatelem ropy a výrobcem ropných produktů v České republice, provozuje rafinerie v Litvínově a Kralupech nad Vltavou. Čepro provozuje v ČR produktovody o celkovém objemu 47.000 metrů krychlových, k dispozici má také 650 skladovacích nádrží s kapacitou 1,76 milionu metrů krychlových. Mero vlastní a spravuje české ropovody Družba a IKL, stát firmu vlastní prostřednictvím ministerstva financí.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
