Ještě před pěti lety měly podle televize ČSA zhruba 1500 stevardů a stevardek, teď jich je prý skoro o tisíc méně.
Mluvčí aerolinií Daniel Šabík ČT řekl, že hlavním důvodem propouštění je politická nestabilita na Ukrajině, kvůli níž ubývá klientů, kteří s ČSA létají do zemí bývalého Sovětského svazu. Vedení aerolinek vyzvalo podle ČT zaměstnance ani ne před měsícem k dobrovolnému odchodu. Této možnosti, která v souladu s kolektivní smlouvou obnáší vyšší než zákonem stanovené odstupné, využila podle mluvčího necelá dvacítka 20 palubních průvodčích.
Ostatní prý dostanou klasickou výpověď. To se ale nelíbí odborům. "Odborová organizace posádek letadel ... bude požadovat striktní dodržování kolektivní smlouvy, což se v posledních dvou letech v mnoha směrech nedařilo," citovala ČT ze stanoviska odborů.
České aerolinie patří mezi nejstarší letecké přepravce, v poslední době ale měly velké hospodářské těžkosti, které vyústily až v loňský prodej velké části akcií firmy do rukou Korean Air.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
