"Celkový počet zaměstnanců tohoto závodu bude (koncem roku 2014) činit asi 53.000 lidí," uvedla firma. Na konci loňského roku továrna v Togliatti zaměstnávala téměř 66.000 lidí.
AvtoVAZ se loni propadl do čisté ztráty 7,9 miliardy rublů (zhruba 4,6 miliardy Kč) po zisku 29,2 miliardy rublů v předchozím roce. Tržby z prodeje vozů značky Lada klesly kvůli horší situaci na ruském trhu o sedm procent na 177 miliard rublů.
Nový generální ředitel Bo Andersson se teď snaží hospodaření podniku zlepšit. Tento úkol mu ale komplikuje zhoršující se stav ruské ekonomiky, na kterou negativně doléhá ukrajinská krize. Švéd Andersson byl v minulosti manažerem největší americké automobilky General Motors, v Rusku si vysloužil uznání tím, že vyvedl ze ztrát tamního výrobce užitkových vozů Gaz.
Andersson nastoupil do čela AvtoVAZu loni v listopadu. Letos prohlásil, že situace v podniku je velmi špatná. AvtoVAZ, ve kterém drží většinový podíl francouzsko-japonská automobilová skupina Renault-Nissan, již začátkem roku oznámil, že kvůli slabé poptávce letos hodlá zrušit na 7500 pracovních míst.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
