Květen patří hned po říjnu mezi nejsilnější měsíce na výběr mýta. "Se začínajícím létem a turistickou sezónou začal stoupat počet autobusů na českých silnicích. V květnu to bylo o 2000 autobusů více než v dubnu. Od uživatelů mýta stát vybral takřka tři čtvrtě miliardy korun mýtného," uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kubiš.
Nezastavil se ani příliv platících vozidel do mýtného systému. V květnu bylo zaregistrováno 5084 nových kamionů, celkově tak je v mýtném systému aktivních 704.954 palubních jednotek. V dubnu bylo platících 8642 autobusů, v květnu už 10.931 autobusů. Rychlejší propadávání kaucí za palubní jednotky OBU tak zatím k výraznějšímu zpomalení nárůstu jednotek nevede a nemotivuje občasné plátce mýta OBU vracet.
Za dosavadních 89 měsíců stát vybral od kamionů formou mýtného 52,7 miliardy korun. Z uvedené částky je třeba odečíst náklady na dodávku a provozování mýtného systému, tedy jednorázově 3,4 miliardy korun, které byly investovány do výstavby mýta, a každoročně pak 1,9 miliardy Kč, které stát platí za provozování mýta firmě Kapsch a dalším subdodavatelům jako ČSOB, Telefónica O2, HP, Eltodo nebo AŽD Praha.
Ministerstvo dopravy v pondělí vypsalo tendr na projektového manažera, který má navrhnout systém fungování mýta po roce 2016, kdy vyprší kontrakt s firmou Kapsch.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
