"Věřím, že dojdeme k rozuzlení v průběhu příštího týdne," řekl Stránský. Chtěl by, aby se věcí ve čtvrtek zabývalo zastupitelstvo. Co nastane v případě toho, že obě strany shodu nenajdou, neřekl. "Pravděpodobně budeme muset činit příslušné právní kroky," uvedl. EMS už na konci května Praze a dopravnímu podniku poslala předžalobní upomínky.
Praha několik týdnů neúspěšně řeší, co bude s projektem opencard dál. Městu totiž končí smlouvy týkající se servisu a kvůli možnému střetu se zákonem údajně další dohody uzavřít nemůže. Shoda mezi Prahou a EMS se zatím nerýsuje. Co bude s projektem za více než miliardu dál, zatím nikdo z politiků neřekl.
Sporný projekt opencard, který dosud stál 1,35 miliardy korun, pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS). Praha se snaží z údajně nevýhodných smluv vymanit, koupit práva k systému a provozovat jej sama. Za prodloužení smluv na servis čelí politici od roku 2012 trestnímu stíhání. Nedávno navíc město dostalo milionovou pokutu od antimonopolního úřadu. V souvislosti s opencard bylo nepravomocně odsouzeno pět úředníků magistrátu.
Kartu opencard si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Skutečných uživatelů je kolem milionu. Přesný počet nedokáže uvést ani Praha ani EMS.
jhr brn rot



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
