Snížení refinanční úrokové sazby na 0,15 procenta hodnotí Schäuble jako dobrý krok, který umožní členským státům reformovat svou fiskální politiku. Pokud by ale k reformám nedošlo a ECB by rekordně nízkou sazbu udržovala dlouhodobě, může to podle německého ministra způsobit problémy. První příznaky problematického vývoje jsou podle Schäubleho už nyní patrné na trhu nemovitostí.
"Zásadní předpoklad pro trvalý růst je solidní finanční politika. Nejsou to protiklady, naopak to spolu souvisí," řekl Schäuble rozhlasové stanici Deutschlandfunk. Stabilita veřejných rozpočtů je podle něj nutnou podmínkou k tomu, aby Evropa začala hospodářsky růst a aby se podařilo snížit nezaměstnanost, která je podle ministra největším problémem současné EU.
Schäuble také zdůraznil, že je nutné, aby státy eurozóny dodržovaly pakt stability a růstu. "Když všichni budeme dodržovat pravidla, bude Evropa jako celek dělat pokroky. To už se prokázalo na případu zemí, které musely přijmout stabilizační reformy, aby dostaly peníze ze záchranných programů," řekl ministr. "Pravidla fungují, jen je třeba je dodržovat," dodal.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
