Podle předkladatele návrhu Martina Kolovratníka (ANO) dopravci nemají šanci ovlivnit vznik zpoždění, především kvůli stavební činnosti na tuzemských tratích. Podle jeho informací z Českých drah prý už dráhy stejně v případě výrazných zpoždění v mezinárodní dopravě jízdné vrací. Výjimka a její odložení se týká všech železničních dopravců na tuzemských tratích.
Nařízení Evropského parlamentu z roku 2007 ukládá dopravcům na železnici mimo jiné, aby v případě zpoždění nad 60 minut vraceli cestujícím 25 až 50 procent jízdného. Při zpoždění nad 60 minut už by dopravce musel zdarma zajistit občerstvení, ubytování a náhradní dopravu. I toto opatření by návrh o pět let odsunul.
Výjimka se týká i poskytování informací o mezinárodních cestách, které by musel dopravce poskytovat ve všech prodejních místech. To by údajně znamenalo nutnost enormního proškolení personálu.
Prodloužení výjimky vložili poslanci do novely drážního zákona, která nově stanovuje, že rozhodnutí Drážního úřadu bude nově posuzovat soud, a nikoli jako dosud ministerstvo dopravy. Pokud nebude některý ze subjektů souhlasit s rozhodnutím úřadu, bude moci podat pouze žalobu k soudu. V praxi jde především o prohlášení o dráze, přidělování kapacity dopravní cesty, spory při uzavírání smluv mezi provozovatelem dráhy a dopravcem nebo řízení o dočasném omezení a zastavení drážní dopravy.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
