V případě, že přirážka k cenám elektřiny pro spotřebitele bude financovat pouze domácí výrobce energie, existuje podle komise "riziko, že dovážená elektřina bude znevýhodněna a stane se dražší". Komise je povinna chránit konkurenční prostředí na celounijní úrovni.
Dolní komora německého parlamentu by měla v pátek hlasovat o návrhu zákona o podpoře obnovitelných zdrojů energie. Ten by měl rozprostřít zátěž, kterou neúměrně nesou běžní spotřebitelé v podobě stále rostoucí přirážky na obnovitelné zdroje, na více průmyslových odběratelů, z nichž značná část měla dosud z přirážky výjimku.
Příspěvek budou muset podle návrhu zákona platit i spotřebitelé a firmy, které si část spotřeby energie zajišťují vlastními silami, a také provozovatelé solárních elektráren. Platit se má příspěvek i ze spotřeby dovážené elektřiny. Příspěvek na obnovitelné zdroje obsažený v ceně elektřiny slouží k pokrytí rozdílu mezi tržní cenou elektřiny a garantovanou cenou, kterou se stát zavázal provozovatelům obnovitelných zdrojů vyplácet.
Komise proti projednávanému zákonu vznesla některé námitky už počátkem týdne, na což Berlín reagoval změnami na poslední chvíli. V středu se však už Merkelová ve Spolkovém sněmu důrazně ohradila proti dalším námitkám Bruselu. "Není možné jen tak začít zpochybňovat systémy podpory, které fungují řadu let, aniž se promyslí, jak je transformovat. Proti tomu budeme na evropské půdě rozhodně vystupovat," řekla Merkelová podle agentury Reuters.
Také německý ministr hospodářství Sigmar Gabriel ve středu kritizoval chování komise a řekl, že Berlín se bude bránit požadavku Bruselu na vynětí dovážené elektřiny z placení přirážky. "Scházíme se pravidelně (s komisí) už šest měsíců... a komise nikdy nenaznačila, že chce, abychom přirážku na dováženou elektřinu vypustili," řekl Gabriel. "Drží nás jako rukojmí, my se ale proti tomu budeme bránit," dodal.
Evropský komisař pro energetiku Günther Oettinger ale ve středu Německo vyzval, aby svou reformu systému podpory obnovitelných zdrojů i přes nevyřešené spory s Bruselem schválilo už tento týden. Podle něj je nutné, aby průmyslové firmy měly čas požádat o výjimku z přirážky pro příští rok.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
