Ocelové pásnice mostu, což jsou několik centimetrů tlusté ocelové pláty, na sebe nenaléhají. Při průjezdu těžkých nákladních vozidel se tak vzájemně pohybují a netěsnostmi mezi ně vniká vzduch. Ten se následně vypouští a neustálým opakováním tohoto cyklu se výrazně snižuje životnost spojů ocelové konstrukce.
Podle ŘSD představuje toto "dýchání lamelových pásnic" skrytou vadu a její vyřešení bude požadovat po zhotoviteli - společnosti Bögl a Krýsl. Ta je mimo jiné podepsána pod mostem ve Studénce, který se v roce 2008 zřítil na projíždějící vlak.
Výrazného prodloužení záruční doby mostu z pěti na 20 let dosáhlo ŘSD už na konci roku 2012. Prodloužení lhůty ŘSD požadovalo kvůli vadám ve svarech, které se od otevření mostu pravidelně monitorují ultrazvukem. Tyto praskliny se ale podle zjištění Inženýrské akademie nyní nerozšiřují.
Statikou problematického mostu, po kterém denně projede na deset tisíc nákladních aut, se začala v posledních dnech zabývat i policie. Zahájení šetření potvrdilo ČTK Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy. Vyšetřovatelé si od ŘSD vyžádali plány mostu i další dokumenty a zahájili výslechy svědků.
Most za zhruba miliardu korun je součástí jihozápadní části pražského okruhu, který vyšel přibližně na 20 miliard korun a měří 23 kilometrů. Most stavělo sdružení firem Hochtief, Strabag a Bögl a Krýsl. Poslední z nich prováděla montáž ocelové konstrukce mostu, ve které se vady objevily.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
