Stavba je součástí modernizace pražského železničního uzlu, který propojuje pražské hlavní nádraží na čtvrtý železniční koridor vedoucí přes České Budějovice do Rakouska. Pro stavbu se počítá s využitím evropských dotací z Operačního programu doprava.
Na první stavbu podle plánů Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) naváže druhý projekt, v jehož rámci bude modernizováno spojení ve směru na hlavní nádraží až k vinohradskému tunelu, který počítá například se zrušením málo využívané strašnické zastávky a vznikem dvou nových zastávek Eden a Zahradní Město. Rozpočet celého napojení Prahy na čtvrtý železniční koridor by měl podle původního odhadu vyjít na 6,3 miliardy korun.
Tomáš Cafourek mal



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
