Dělníci budou na nadjezdu na 47,9. kilometru montovat tři mostní nosníky a každý z nich si vyžádá jednu uzavírku. Každá uzavírka potrvá přibližně hodinu, první začala ve 22:00. Stejně jako minulý víkend se nejdříve zastavila doprava ve směru na Brno a po půlhodině přestanou jezdit auta i na Prahu. "Načasování máme jasné a tím se řídíme," řekla ČTK Štočková.
Další uzavírka je naplánována na 1:00 a poslední v 6:30. Ve směru na Brno vede objížďka přes Divišov a Vlašim, v opačném směru auta jezdí přes Zbizuby, Uhlířské Janovice a Sázavu.
Stavbaři měli minulý víkend potíže při instalaci prvního nosníku, zbylé dva díly už usadili mnohem rychleji. Zádrhel se objevil hned na začátku, protože nosník byl na místo dopraven později, než bylo plánováno. Druhý problém byl při uvolňování nákladu a třetí vznikl při osazování do mostních závěrů.
Už během loňského léta byla dálnice opakovaně uzavřena kvůli demolici mostů, které překážely plánovanému rozšíření vozovky. Stavební práce si tehdy vynutily noční uzavírky, které se ale kvůli komplikacím v několika případech o několik hodin prodloužily. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů mohla stát 14 miliard korun.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
