"Kolegové vyhodnotili veškeré podklady a zahájili správní řízení," řekl ČTK Machek. Další informace však odmítl sdělit. Komentovat zahájení správního řízení dnes nechtěl ani střelmistr Šobíšek. Na konci července ČTK řekl, že při odstřelu budov OP nebyly porušeny bezpečnostní předpisy. Potvrdil zároveň, že lehce zraněna byla jedna osoba, která odmítla lékařské ošetření. "Informaci o údajném druhém zranění mám pouze z médií. Také tento člověk měl prý odmítnout ošetření a odešel," podotkl Šobíšek.
Proti rozhodnutí obvodního báňského úřadu je možné se odvolat, kauzu by pak řešila Státní báňská správa jako orgán druhé instance. Machek už dříve sdělil, že za porušení bezpečnostních předpisů hrozí firmě, která měla demolici na starost, až pětimilionová pokuta. Střelmistr Šobíšek může zaplatit pokutu až 50.000 korun.
Odstřel bývalých výrobních hal OP sledovaly 28. června přímo na místě stovky lidí. V okolí budov byla páskou vyznačena bezpečnostní zóna, do které lidé nesměli. Kvůli odstřelu byly uzavřeny okolní ulice, na pořádek dohlíželi policisté a hasiči. Právě složky záchranného systému báňský úřad na konci července požádal, aby mu podaly zprávu, jak situace na místě vypadala z jejich pohledu.
K odstřelu šesti budov OP bylo použito 2404 neelektrických a 856 elektrických náloží, dohromady 1193 kilogramů dynamitu. Budovy padly k zemi během chvilky. Výrobní haly zkrachovalého OP Prostějov se rozhodl zbourat nový majitel areálu, společnost Astria Group. Na části pozemků plánuje stavbu velké výstavní haly, část parcel firma zřejmě nabídne investorům.
OP Prostějov býval největší českou textilkou a v dobách, kdy firma provozovala i své pobočné závody, pro ní pracovalo až 10 tisíc lidí.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
