Ruské kroky mají být odpovědí na sankce uvalené Evropskou unií na leteckou společnost Dobroljot, která je dceřinou firmou státní společnosti Aeroflot. Zařazení na sankční seznam si firma vysloužila tím, že jako první začala provozovat spoje z Ruska na anektovaný Krym.
Ke zvážení odvetných kroků vyzval ruské úřady v úterý premiér Dmitrij Medveděv. List Vedomosti napsal, že Rusko by mohlo aerolinkám z EU omezit nebo zcela zakázat lety přes Sibiř.
Opatření by těmto aerolinkám zvýšilo náklady u letů do Asie. Zákaz by ovšem neměl dopady pouze na evropské letecké společnosti, jako je například Lufthansa, British Airways či Air France, ale i na samotný Aeroflot. Ten totiž od těchto aerolinek dostává za lety přes ruské území poplatky.
Podle zdroje agentury ITAR-TASS by ruské úřady kromě toho mohly zablokovat charterové lety pro osobní a nákladní dopravu společností, které využívají ruské koridory dočasně, mimo dlouhodobě sjednané smlouvy. Zastaveno by mohlo být i jednání Ruska se západoevropskými partnery o modernizaci sibiřských leteckých koridorů.
Dalším ruským protiopatřením by podle ruské agentury mohl být zákaz tranzitních přeletů přes ruské území, který by platil pro ukrajinské letecké společnosti. "Letová správa už o takovém opatření rozhoduje," uvedl ITAR-TASS.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
