Ředitelství silnic nemůže bez souhlasu exekutora nakládat s pozemky, které vykupuje pro výstavbu nových komunikací nebo s pozemky pod servisními centry, které v regionech zajišťují údržbu dálniční sítě, uvedl Rýdl. Protože ŘSD zpravidla pozemky neprodává, ale vykupuje, předpokládá tak státní příspěvková organizace, že by rozhodnutí exekutora nemuselo běžnou činnost ředitelství příliš omezovat.
Do exekuce rovněž nejsou zahrnuté peněžní účty. Ředitelství tak podle Rýdla může i nadále platit stavebním firmám a projektantům pracujícím na rozpracovaných silničních stavbách. Postup majitele pozemku přesto organizace považuje za šikanózní jednání, za kterým stojí spekulativní jednání. Majitel údajně v průběhu výstavby tunelů opakovaně navyšoval cenu za pronájem až na trojnásobek původní ceny.
"Toto bohužel není ojedinělá záležitost. Ojedinělé je to pouze v tom, že tento případ dospěl tak daleko," doplnil Rýdl. Podobných případů, kdy se ŘSD soudní cestou brání takovýmto spekulativním postupům, je podle mluvčího více.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
