Spor se vede o smlouvu z roku 2009. Poradenská firma měla zpracovat takzvanou analýzu zavedení bezobslužného provozu metra. Zkoumala možnosti, jak by metro fungovalo bez řidičů, dozoru a dalšího personálu. "Materiál nebyl dostatečně kvalitně zpracován, je k ničemu," řekl ředitel Ďuriš. "Dopravní podnik závazky neuznává," doplnil. Představenstvo společnosti podle něj rozhodlo o odstoupení od smlouvy.
"Práci jsme v řádné kvalitě předali objednateli," uvedl na dotaz ČTK jednatel firmy BNV consulting Radek Novotný. "Objednatel, bohužel, do dnešního dne za práci nezaplatil, a protože si za výsledky projektů stojíme, nezbylo nic jiného než podat žalobu," doplnil.
Firma BNV consulting v Praze dříve působila nejenom v dopravním podniku, zakázky získávala i od pražského magistrátu, pro který zpracovávala třeba audity. Podle informací ČTK pomáhala s výběrem některých šéfů městských organizací. Několik tendrů prověřoval antimonopolní úřad. Působení v dopravním podniku mimo jiné v době, kdy jej vedl Martin Dvořák, vyneslo firmě zhruba 60 milionů korun. Jednatel firmy Novotný působil v DPP jako ředitel transformace, měl na starosti později kritizované vyvedení činností mimo podnik. Většina smluv s Dvořákovým odchodem skončila. Dozorčí rada je tehdy označila za nevýhodné.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
