GDL v tiskovém prohlášení označil protest za varovnou stávku, pro kterou schválně vybral čas mimo dopravní špičku. "Zvoleným časem stávky bere GDL ohled na mnoho lidí, kteří se z víkendu vracejí po železnici až během prvního pracovního dne. Zároveň myslíme i na lidi dojíždějící za prací během dne," uvedl odborový svaz dnes ráno v tiskovém prohlášení k vyhlášení stávky. "Naše první stávka by měla zasáhnout především nákladní dopravu, méně už cestující," doplnil GDL.
DB zatím oficiální reakci na vyhlášení stávky nezveřejnily. Není ani jasné, jak se protestní akce dotkne mezinárodních železničních spojení, mimo jiné s Českem.
Odbory požadují zvýšení mezd strojvůdců o pět procent a zkrácení pracovní doby o dvě hodiny týdně. V současnosti se průměrný plat strojvůdců pohybuje v závislosti na odpracovaných letech mezi 36.000 a 46.000 eury (998.000 a 1,27 milionu korun) ročně. Strojvůdci u DB pracují 39 hodin týdně.
DB odmítají přistoupit na růst platů při zkrácení pracovní doby. Zdůrazňují přitom, že se mzdové ohodnocení strojvůdců musí vyvíjet stejně jako u ostatního železničního personálu, u kterého DB se zkracováním pracovního týdne nepočítají.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
