Index nákupních manažerů (PMI) pro zpracovatelský sektor eurozóny v srpnu klesl na 50,7 bodu z červencových 51,8 bodu. Čtrnáctý měsíc v řadě se sice udržel nad úrovní 50 bodů, která odděluje růst od poklesu, dosáhl ale nejnižší úrovně za rok a jeden měsíc. Dílčí index pro výrobu klesl na 51,0 bodu z předchozích 52,7 bodu. Dosáhl nejnižší hodnoty za 14 měsíců, stále však byl vyšší než původní rychlý odhad.
Napětí mezi Ruskem a Ukrajinou se v poslední době zhoršuje a hrozí, že by mohlo poškodit ekonomické oživení v eurozóně. Evropská unie na konci července na Rusko kvůli Ukrajině poprvé uvalila ekonomické sankce.
"Ačkoli nějaký růst je lepší než žádný, brzdný účinek rostoucí ekonomické a geopolitické nejistoty na výrobce začíná být patrnější," sdělil podle agentury Reuters ekonom společnosti Markit Rob Dobson.
Index PMI pro Německo, tedy největší ekonomiku eurozóny a největšího obchodního partnera Ruska v Evropské unii, klesl na 51,1 bodu. Dostal se tak nejníže za 11 měsíců. Skutečné starosti ale podle Dobsona dělá Francie, což je druhá největší ekonomika měnové unie. PMI pro francouzský průmysl klesl na 46,9 bodu, a vykázal tak nejhorší výsledek za 15 měsíců. Itálie, třetí největší ekonomika eurozóny, sklouzla ze solidní expanze do stagnace.
O možných dalších krocích na podporu evropské ekonomiky bude ve čtvrtek jednat Evropská centrální banka. Ekonomové ale změnu její měnové politiky tentokrát nečekají.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
