Detroit se už dohodl na restrukturalizaci s největšími městskými odbory i s většinou věřitelů, včetně penzionovaných a stávajících zaměstnanců. Správce Kevyn Orr vypracoval více než tisícistránkový plán finanční restrukturalizace a soud by měl určit, zda je tento program regulérní a uskutečnitelný.
Proti plánu se nejvíce stavějí pojišťovny dluhopisů, jako je newyorská Syncora Guarantee. Ta uvádí, že Detroit finanční investory diskriminuje a že jí město dluží kolem 400 milionů dolarů.
Soudce Steven Rhodes naplánoval kromě tohoto týdne dodatečná jednání v případu Detroitu pro jistotu ještě i na říjen. Expert na komunální bankroty Anthony Sabino ale podle agentury AP předpokládá, že plán Detroitu nakonec schválí, ale někteří věřitelé se proti verdiktu odvolají.
Detroit se v minulosti proslavil jako kolébka a centrum amerického automobilového průmyslu. Kvůli odchodu odvětví, silným rasovým problémům a katastrofální politice města se ale začal od 60. let postupně vylidňovat a rozkládat a nyní je nejchudším velkoměstem Spojených států.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
