S tím nesouhlasí Česká asociace pojišťoven. Podle ní zrušení příspěvku zdraží pojistky a pojištění tak budou za nepojištěné motoristy doplácet. "Úplným zrušením příspěvku nepojištěných by ze zákona vypadl spravedlivý princip financování nepojištěných škod těmi, kteří je mohou způsobovat. V praxi by to znamenalo další významné, státem vynucené, a přitom naprosto zbytečné zdražení povinného ručení pro všechny poctivé motoristy," uvedl výkonný ředitel asociace Tomáš Síkora.
Zhruba jen 30 procent z nákladů na nepojištěné škody splatí viníci těchto nehod, uvedla České kancelář pojistitelů (ČKP), která poplatky do garančního fondu vybírá. Zbytek je hrazen z příspěvků, které jsou povinni do garančního fondu odvádět motoristé bez řádně sjednaného povinného ručení.
Tuzemské pojišťovny zdražily povinné ručení v letošním roce v průměru o více než deset procent. Důvodem byla vyšší plnění v souvislosti s novým občanským zákoníkem a povinné poplatky hasičům. Dopady legislativy nyní pojišťovny vyhodnocují a nevylučují další zdražení pojistek v letošním i příštím roce. Průměrná cena ročního povinného ručení loni dosahovala podle ČKP 2695 korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
