"Pokud nebudou nabídky odporovat požadavkům objednatele, tedy ministerstva dopravy, a splní zákonné podmínky, pak úřad rozhodne podle ceny," řekl ČTK mluvčí ministerstva Martin Novák. Ministerstvo přitom na provoz trati výběrové řízení nevyhlašovalo a kvůli nedostatku času jednalo o provozu přímo s Českými drahami. Připravovaný kontrakt ale narušila Arriva, která bez oficiálního vyzvání předložila vlastní nabídku.
Arriva na stejnou trať podala celkem dvě nabídky. Poprvé jí státní dopravce porazil s nižší cenou, napodruhé už ale společnost patřící do skupiny německých drah (Deutsche Bahn) v cenové přebíjené zvítězila. V první nabídce totiž dopravce nabízel přepravu moderními jednotkami Desiro. Nyní ministerstvu nabídla starší soupravy 628, které používala v loňském zkušebním provozu na trase Praha - Kralupy nad Vltavou.
Kromě trasy mezi Plzní a Mostem chtěla původně Arriva připravit České dráhy i o roční smlouvu na provoz na trase Liberec - Pardubice. Po prvním kole, kdy výhodnější ceny nabídly ČD, už ale druhou nabídku na trasu Liberec - Pardubice nepodala.
Arriva nyní provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou. Loni krátce jezdila z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Do středočeského regionu by se ráda vrátila na trase Benešov - Praha - Čelákovice, pokud se jí podaří domluvit se Středočeským krajem dotace na provoz. Kromě toho se chce zúčastnit tendrů na regionální tratě na Šumavě.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
