Největší americká automobilka zaznamenala meziroční pokles prodeje o 1,2 procenta. Ford zvýšil odbyt o 0,4 procenta a Chrysler prodal o 20 procent vozů více než před rokem.
Nissan hlásil nárůst prodeje vozů o 11,5 procenta. Japonská a světová automobilová jednička Toyota zvýšila odbyt o 6,3 procenta a druhý měsíc po sobě překonala dosavadní americkou dvojku Ford.
Jihokorejský Hyundai oznámil posílení odbytu o šest procent. Německá skupina Volkswagen zůstává v hlubokém propadu a v srpnu prodala o 13 procent méně než před rokem.
Analytici GM, Fordu i Chrysleru odhadují, že celoroční tempo prodeje dosáhlo v srpnu 17,2 milionu vozů, což by bylo nejvíce od srpna 2006. Dosud v tomto roce zůstával tento ukazatel pod 17 miliony a analytici před dnešními zprávami odhadovali výsledek 16,6 milionu. Chrysler očekává, že celkový prodej v USA meziročně vzrostl o tři procenta, zatímco dosavadní předpovědi čekaly jen nepatrné zvýšení.
Nárůst prodeje táhly u mnoha výrobců užitkové vozy a auta typu SUV, což potvrzuje odklon zákazníků od osobních vozů. Ceny osobních aut stagnovaly, kdežto ceny SUV a dodávek rostly. K tomuto posunu přispívá levný benzin, jehož ceny jsou nyní v USA nejnižší za čtyři roky.
Automobilky minulý měsíc proti loňsku dál posilovaly slevy a další nákupní pobídky. Průměrná hodnota pobídky dosáhla 2772 dolarů (přes 58.000 Kč) na vůz, bylo to ale pod červencovou úrovní nad 3000 dolary, což bylo maximum od roku 2010.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
