Po nedávné diskusi o rozšiřování těchto práv o šéfy tajných služeb a železniční inspektory tak ministerstvo navrhuje omezení. Podle úřadu je nyní řada institucí, které využívají práva přednostní jízdy bez toho, aby k tomu existoval reálný důvod. To, že některé z nich právo přednostní jízdy dostaly, navíc působí jako precedent a vyvolává vlnu neoprávněných žádostí u podobných institucí, uvedlo v odůvodnění ministerstvo. Příkladem takto uděleného oprávnění je podle ministerstva případ Svazu záchranných brigád kynologů České republiky.
Kromě kynologů považuje ministerstvo za zbytečné majáčky na vozidlech horské služby. Ty zasahují především mimo pozemní komunikace a v případě potřeby mohou využít jinou formu upozornění na pohyb po komunikaci, uvedl úřad v materiálu.
Rozšíření práv na používání majáčků prosazoval bývalý ministr dopravy Zdeněk Žák. V lednu poslal úřad do meziresortního řízení návrh na rozšíření vymezeného počtu vozidel o šéfy Bezpečnostní informační služby, Vojenského zpravodajství a Úřadu pro zahraniční styky a informace. Dále mělo jít o inspektory Drážní inspekce a Úřadu odborného zjišťování příčin leteckých nehod. Nové vedení ministerstva ale návrh v březnu stáhlo.
Modrý výstražný maják nyní mohou používat zejména vozidla státní a obecní policie, zdravotnické záchranné služby, hasičů, celní správy a horské služby. Stanovený počet vozidel vybavených majáky mohou rovněž používat dopravní podniky ve velkých městech a velitelé ozbrojených sil Armády ČR. Z ústavních činitelů jde o prezidenta republiky, předsedy obou komor Parlamentu a členů vlády.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
