Majitelům dluhopisů vydaných podle zahraniční legislativy zákon umožní, aby je vyměnili za dluhopisy stejné hodnoty, ale podle argentinského práva. Argentinské vládě by to umožnilo obsluhovat dluh přes domácí banky, nikoli americké, jak je tomu dosud. Zákon minulý týden přijal argentinský Senát.
Argentinská vláda chce obnovit splátky u dluhopisů, které po bankrotu většina investorů přijala výměnou za staré a vzdala se dvou třetin původní hodnoty. Argentina se technicky dostala do platební neschopnosti, když americký soudce Thomas Griesa zablokoval splátku těchto dluhopisů ve výši 539 milionů dolarů (11,5 miliardy Kč).
Argentina podle amerického soudu nemůže platbu provést, dokud se nejprve nevyrovná se skupinou žalujících hedgeových fondů, které požadují úhradu původních dluhopisů v plné výši 1,3 miliardy dolarů plus úroky. Argentina je ale odmítá vyplatit v obavě, že se k nim připojí další majitelé nevyměněných dluhopisů, a celková nárokovaná částka by tak mohla narůst na 15 miliard dolarů.
Poslední splátka leží kvůli Griesově rozhodnutí od konce června na účtu americké Bank of New York Mellon. Argentinský plán počítá s tím, že vláda tohoto správce nahradí argentinským státním finančním ústavem Banco de la Nación.
Není ale jisté, do jaké míry se investoři budou chtít novým zákonem řídit, když jej soudce Griesa označil za nelegální. "Významnou účast nečekáme, i když vláda tím vyšle signál, jaký chce - že dělá, co může, aby dluh splatila," řekl agentuře Reuters Alejo Costa z argentinské investiční banky Puente.
Argentinský ministr hospodářství Axel Kicillof tento týden připustil, že mezi věřiteli asi není příliš chuti k výměně dluhopisů podle nového zákona. Ministr zákonodárcům řekl, že vláda bude naslouchat návrhům věřitelů ohledně místa plateb. Další část úroků z restrukturalizovaného dluhu musí Argentina splatit do konce září.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
