Včetně nákladních aut a autobusů prodej stoupl meziročně o čtyři procenta na 1,7 milionu. Růst zde rovněž zpomalil, v červenci totiž dosáhl 6,7 procenta.
Čína je podle počtu prodaných aut největším automobilovým trhem světa. Růst prodeje tam ale stabilně klesá, stejně jako tempo růstu hrubého domácího produktu Číny. Na vrcholu byl prodej aut v roce 2009, kdy se zvýšil o více než 40 procent. Letos růst prodeje stabilně zpomaluje už od května, kdy prodej vzrostl o 13,9 procenta.
V srpnu se dál snížil podíl domácích automobilek na trhu, protože americké, evropské i asijské značky masivně utrácejí za to, aby se přizpůsobily prioritám místních spotřebitelů. Prodej čínských osobních aut v srpnu vzrostl o 5,7 procenta, prodej německých značek se zvýšil o 21,6 procenta, japonských o 15,1 procenta a amerických o 13 procent.
Podíl čínských značek na trhu klesl o jeden procentní bod na 37,1 procenta.
Nejlépe si na trhu vedou SUV. Prodej těchto vozů se v srpnu zvýšil o 30 procent na 311.000, upozorňuje agentura AP.
Svaz CAAM předpokládá, že čínský automobilový trh v celém letošním roce stoupne o 8,3 procenta. To představuje výrazné zpomalení proti loňskému roku, kdy růst dosáhl 13,9 procenta.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
