"Jde o opravdu velikou zakázku. Jen objem nákupu vozidel vlaků činí jednu miliardu eur (asi 27,5 miliardy Kč). A cena servisu dvojnásobně přesahuje vlastní dodávku," uvedl. Do konce roku by měly podat definitivní nabídky tří, možná čtyři uchazeči.
Tendru na dodávku 80 elektrických vlaků pro Severní Porýní-Vestfálsko se plzeňská skupina účastní spolu s Alstomem. V kontraktu je zahrnutá výstavba obrovského depa v Německu.
Škoda Transportation už zajišťuje od ledna 2013 servis vozidel plzeňské hromadné dopravy. Třicetiletý kontrakt na údržbu, opravy a stavbu depa, které se otevřelo koncem srpna, je za téměř 12 miliard Kč. Také v italském Cagliari vyhrála Škodovka servis svých tramvají a šance má i jinde. Velké zakázky chce dodávat se servisem. "Už delší dobu jednáme se slovenskými a polskými městy," uvedl Bernard. Připomněl, že příprava plzeňského projektu byla delší než jeho vlastní realizace.
Dodávky kolejových vozidel s jejich dlouhodobou údržbu a opravami jsou pro výrobce stále zajímavější. "Stroje jsou čím dál více sofistikovanější, vývoj je překotný. Dopravci, tedy provozovatelé strojů, nestíhají tomuto trendu, i v té údržbě, a chtějí mít servis přímo od výrobce, který ho zajistí efektivněji," řekl Bernard. Druhým důvodem je, že výrobce může při dlouhodobém servisu nabídnout jednou za deset let rozsáhlejší modernizaci, tedy doplnění aktuálními díly.
Skupina Škoda Transportation loni utržila 14,6 miliardy korun, čistý zisk činil 1,75 miliardy Kč. Jeden z největších středo a východoevropských výrobců vlaků, lokomotiv, tramvají, trolejbusů a vozů metra loni uzavřel zakázky za 22 miliard Kč, 96 procent na export.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
