Od roku 1990 se východoněmecké země k západním hospodářsky přiblížily, v době bezprostředně po sjednocení Německa dosahoval HDP na obyvatele v bývalé NDR jen jedné třetiny západních zemí. Dnes zveřejněná výroční zpráva ke sjednocení země ale připomíná, že hospodářský výkon nových spolkových zemí rychle rostl zejména v prvních pěti letech po sjednocení. \"Nyní se situace na východě zlepšuje jen pomalu,\" přiznala Gleickeová.
Problematická zůstává také produktivita práce v nových spolkových zemích, která se v posledních deseti letech nepřiblížila k průměru starých zemí. \"Je to podmíněno i strukturou podniků v jednotlivých částech země. Východoněmecké hospodářství stojí na malých a středních podnicích, ale chybí tam velké firmy, které vytvářejí mnoho pracovních míst a zvyšují daňové příjmy,\" řekla Gleickeová.
Východní země se potýkají také s vyšší mírou nezaměstnanosti. Ta se sice loni snížila na 10,3 procenta a je tak nejnižší od sjednocení Německa, přesto se drží zhruba o čtyři procentní body nad průměrem západních zemí.
Za příznivé znamení pro další vývoj Gleickeová označila skutečnost, že se loni zastavilo masové stěhování obyvatel nových spolkových zemí na západ Německa. V dlouhodobém horizontu je ale podle zmocněnkyně třeba očekávat další úbytek obyvatel na východě Německa, protože je tamní populace starší než ve zbytku státu. Je to důsledek toho, že velká část mladých lidí region v uplynulých dvou desetiletích opustila kvůli lepší pracovní perspektivě na západě Německa.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
