Předseda poslanců ODS Zbyněk Stanjura dnes varoval, že novela nechtěně podpoří neplatiče pojistného a přenáší na obce a města povinnost, aby vymáhaly nedoplatky na pojistném, aniž na tuto agendu dostaly peníze. Uvedl také, že rušené ustanovení o příspěvku je propojeno s dalšími zákony, na což však novela nepamatuje. Neúspěšně navrhoval novelu dopracovat
Obhájci zrušení příspěvku namítali, že tento poplatek je jen další sankcí. Argumentovali také tím, že příspěvek do garančního fondu ČKP je mnohdy neoprávněně vymáhán od těch, kdo již příslušné vozidlo nevlastní. Po nepojištěných vlastnících vozidel, kteří způsobili nehodu, mají náhradu škody vymáhat dopravní úřady obcí s rozšířenou působností.
Předseda sněmovního rozpočtového výboru Václav Votava (ČSSD) podotkl, že ministerstvo financí se ke zrušení příspěvku postavilo neutrálně. \"Nikdo nechce podporovat nárůst těch, kdo neplatí pojištění. Řada lidí ani neví, že ten příspěvek existuje. Pak zírají na tu částku, kterou mají doplatit,\" dodal.
Příspěvek, který slouží k úhradě škod z provozu aut bez povinného ručení, se dostal do zákona poslaneckým pozměňovacím návrhem tehdejšího poslance ODS Pavla Hrnčíře a začal platit od 1. ledna 2009. Poslankyně Kristýna Zelienková (ANO) označila příspěvek označila jako \"platbu za nic\" s tím, že pouze vytváří čistý zisk kanceláře pojistitelů.
Ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora to již dříve odmítl. Uvedl, že kancelář vybrala za pět let celkem 2,3 miliardy korun, ale z toho již 1,5 miliardy vyplatila. Varoval mimo jiné, že vzroste počet nepojištěných aut, nyní je jich asi 120.000. Podle ČKP splatí zhruba 30 procent z nákladů na nepojištěné škody viníci těchto nehod. Zbytek je hrazen z příspěvků, které jsou povinni do garančního fondu odvádět motoristé bez řádně sjednaného povinného ručení.
Schůze Sněmovny bude pokračovat ve středu 1. října.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
