\"Budeme-li poštu vnímat jako garanta veřejných služeb, které by měly být zachovány po celém území České republiky, jako garanta dostupnosti služeb zejména ve venkovském prostoru, pak je podoba státního podniku vhodnou formou,\" uvedl premiér. ČSSD bude podle něj usilovat o to, aby pošta státním podnikem zůstala.
Podle ministra vnitra Milana Chovance (ČSSD) tratí Česká pošta na provozu sítě poboček 2,4 miliardy korun ročně a zároveň Český telekomunikační úřad jí dovoluje síť poboček omezit o tisíc míst bez toho, aby přišla o status poskytovatele univerzální služby. Případné omezování sítě poboček ale dnes premiér odmítl.
Na místo státních dotací by ale pro poštu bylo podle ministra financí potřeba najít nové způsoby výdělku. Babiš uvedl, že má například návrh od finanční správy, že by od ní mohla pošta převzít hotovostní pokladnu. To by se mohlo týkat i celní správy.
Financování pošty by podle premiéra rovněž mělo zahrnovat adekvátní ohodnocení poštovních doručovatelů a dalších zaměstnanců pošty. V minulosti byli vystaveni tlaku, aby nepožadovali zvyšování platů. To by se podle něj ale mělo v budoucnu změnit. Pokud má pošta zůstat konkurenceschopná a zaručovat kvalitní služby, tak není možné, aby se k zaměstnancům přistupovalo takovýmto způsobem, dodal premiér.
Česká pošta provozuje asi 3250 poboček. Loni vykázala zisk 305 milionů korun, výnosy ale klesly o půl miliardy na 19,5 miliardy Kč. Firma klesají výnosy z klasického doručování a snaží se je nahradit jinými činnostmi.
cfr mal



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
