Restrukturalizační plán současného managementu Aeroholdingu na ozdravení ČSA je podle Sobotky jedna věc, druhou podmínkou úspěšné záchrany společnosti je o tomto plánu jednat se zástupci zaměstnanců. \"Předpokládám že v příštích dnech s nimi vedení Aeroholdingu bude velmi intenzivně jednat,\" dodal předseda vlády.
Problémy v ČSA způsobil záměr společnosti propustit téměř třetinu pilotů a bezmála polovinu letušek a stevardů. Odborová organizace posádek letadel kvůli tomu vyhlásila stávkovou pohotovost. Odborům se rovněž nelíbí přístup Korean Air, které v loňském roce do tuzemského dopravce majetkově vstoupily a od kterého se očekávaly investice a následné zlepšení hospodářské situace v ČSA.
Korejský dopravce získal vloni 44procentní podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Od vstupu silného zahraničního dopravce si odborníci slibovali mimo jiné možnost výhodnějších nákupů strojů a služeb nebo vzájemné propojení sítí destinací, které by bylo pro ČSA výhodné. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas (ODS).
Majitelé aerolinií, Český Aeroholding a Korean Air, podle médií v předchozích dnech jednali o finanční injekci pro leteckého dopravce. Maximálně by mělo jít o 37 milionů dolarů, tedy asi 800 milionů korun, napsal deník E15. \"To číslo se mění, mění se každým den a mění se směrem dolů,\" řekl listu šéf Aeroholdingu Václav Řehoř. Letos firma od dubna do září přitom podle informací Lidových novin dosáhla provozního zisku 183 milionů korun.
Vloni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun. V současnosti společnost zaměstnává 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a téměř 270 pracovníků v administrativě. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím personál dopravce představovalo přes 2000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčí.
Tomáš Cafourek rot



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
