Téma městského obchvatu ve Znojmě v posledních dnech ovlivnilo tamní předvolební boj. Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) přišel s myšlenkou nového obchvatu, vedeného dále od města. Sobotka dnes projekt označil za chimérický, Prachař podle něj nehovořil za celou vládu. Představitelé ANO i někteří znojemští aktivisté ale Prachařův plán hájí jako racionální.
Znojmem projede denně zhruba 25.000 aut, město leží na hlavní silnici spojující Čechy a Vysočinu s Dolními Rakousy. Před lety vznikla část vnitřního obchvatu, kvůli sporům však dosud vede odnikud nikam a slouží pouze jako dráha pro bruslaře a cyklisty. Po případné dostavbě nasměruje vnitřní obchvat auta mezi Znojmo na jižní straně a Přímětice, Kuchařovice a Suchohrdly na severu. Prachař zvažovaný vnější obchvat umístil na sever od tří příměstských obcí, neexistují však dosud žádné přesnější podklady.
Prachař v pátek v tiskovém prohlášení uvedl, že se obě varianty nevylučují a že stavba úseku od Prahy směrem k dokončené části začne příští rok, připravují se poslední podklady. Podle starosty Vlastimila Gabrhela (ČSSD) by práce mohly začít v červnu. Aktivisté upozorňují na to, že i po dokončení druhé části bude obchvat na jihovýchodní straně \"slepý\". Podle Sobotky ale pokračují také přípravy třetí části obchvatu, uvažuje se i o čtvrté, která by auta dovedla až k hraničnímu přechodu Hatě.
Vnější obchvat, který by ulehčil celé znojemské aglomeraci, je podle Prachaře věcí vzdálenější budoucnosti. \"Je třeba jasně rozlišovat kroky plánované v krátkodobém a dlouhodobém horizontu. Pouze neobjektivní manipulace s fakty, typická pro předvolební období, může vést k tvrzením, že ministerstvo dopravy škrtlo dosavadní přípravu obchvatu Znojma,\" uvedl Prachař.
Předešlými vyjádřeními vyvolal Prachař nesouhlas a nervozitu některých politiků ze Znojma a okolí. Nabyli dojmu, že ministerstvo dopravy vzdalo plán na dostavbu vnitřního obchvatu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
