\"Jednání s odbory jsou na začátku, z našeho restrukturalizačního plánu jsme neustoupili. Je neprůstřelnou podmínkou toho, aby se mohlo do společnosti reálně investovat,\" uvedl Řehoř. Čísla propuštěných zaměstnanců se podle něj měnit nemůžou. \"Rozhodně ne do doby setkání s partnery z Korean Air, s nimž se bude diskutovat o realizaci restrukturalizačního plánu,\" dodal. Setkání bude na konci měsíce.
Majitelé aerolinií, Český Aeroholding a Korean Air, podle médií v předchozích dnech jednali o finanční injekci pro leteckého dopravce. Maximálně by mělo jít o 37 milionů dolarů, tedy asi 800 milionů korun. \"Tato částka pořád klesá tak, jak skončí měsíc a my víme, jak jsme dopadli a jak se prodávají letenky na další krátké období. Nyní je na částce 20 milionů dolarů (440 milionů Kč),\" řekl Řehoř.
Kapitálová injekce od majitelů ČSA bude podle Řehoře potřeba určitě v horizontu pěti až šesti měsíců. Majetkové poměry by se po ní neměnily, technicky by mohlo jít o příspěvek mimo základní kapitál. Podmínkou budoucího fungování ČSA je vytváření provozního zisku a vlastnictví někoho, kdo při nějakém politickém problému či katastrofě pomůže přežít a překlenout toto období, poznamenal.
Korejský dopravce získal loni 44procentní podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Od vstupu silného zahraničního dopravce si odborníci slibovali mimo jiné možnost výhodnějších nákupů strojů a služeb nebo vzájemné propojení sítí destinací, které by bylo pro ČSA výhodné. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas (ODS).
Loni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun. V současnosti zaměstnávají 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a téměř 270 pracovníků v administrativě. O práci by podle plánu firmy nyní mělo přijít 77 pilotů, 172 stevardů a 66 technicko-hospodářských pracovníků. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím personál dopravce představovalo přes 2000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
