Podrobnosti o dni a čase zahájení stávky Weselsky neuvedl. \"Stávku včas oznámíme, aby všichni, kterých se dotkne, mohli zvolit alternativní způsob dopravy,\" řekl. Podle německých médií by měli zástupci odborů další informace ke stávce poskytnout ještě během dneška.
Strojvedoucí požadují zvýšení platů o pět procent a zkrácení pracovní doby o dvě hodiny týdně. Nyní se průměrný plat strojvůdců pohybuje v závislosti na odpracovaných letech mezi 36.000 a 46.000 eury (998.000 a 1,27 milionu Kč) ročně. Strojvůdci u DB pracují 39 hodin týdně. Naposledy se snažili své požadavky prosadit prostřednictvím stávky přesně před měsícem.
Přes hrozící stávku zůstává vedení DB nadále na svých pozicích. Personální ředitel Ulrich Weber označil požadavky GDL za \"utopické a nesplnitelné\". Obvinil také odboráře, že nejsou ochotni jednat o kompromisu. \"GDL nechce dodržovat běžná pravidla. Jde jim jen o posílení moci a vlivu,\" dodal Weber.
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského se případná stávka dotkne českých cestujících především na trase z Prahy do Berlína a Hamburku. Spoje soukromých dopravců jako jsou například Vogtlanbahn nebo Alex, které obsluhují trať do Mnichova a regionální spoje na Chebsku, by ovlivnit neměla.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
